facebook

FACEBOOK uvodi promene, testovi na korisnicima iz SRBIJE

Kompanija Fejsbuk testira nove vidove prikazivanja postova korisnicima ove socijalne mreže, a rezultat mogućih promena se najverovatnije neće dopasti vlasnicima stranica koji Fejsbuk koriste kako bi promovisali svoje sadržaje.

Nova podešavanja po kojima su u potpunosti iz “news feed-a” korisnika izbačene objave sa stranica koje nisu plaćena reklama trenutno se testiraju na korisnicima iz Srbije, Slovačke, Šri Lanke, Bolivije, Gvatemale i Kambodže.

Iako iz kompanije Fejsbuk kažu da ne nameravaju da ovu promenu sprovedu globalno u ovoj početnoj fazi, testovi će se vršiti u navedenim regijama kako bi se procenila interakcija krajnjih korisnika sa sadržajima koji se pojavljuju na njihovom “zidu”. Kao rezultat ovakve promene većina stranica beleže značajan pad u poseti, u Slovačkoj čak do 80%, a ukoliko krajnja odluka bude da se takvi postovi sa feed-a trajno dislociraju u najavljeni “Explore” tab za pretragu sadržaja sa stranica, ovo može značiti ozbiljnu promenu za sve one koji su do sada Facebook koristili kao kanal za promociju sadržaja, usluga ili proizvoda. Takođe, sav uložen trud u prikupljanje što većeg broja onih koji prate stranice, u kreiranje promotivnih materijala i tome slično, preko noći praktično postaje prilično uzaludan. Ovim se definitivno ističe da je prioritet mreže ipak običan korisnik.

Zanimljivo je zapažanje da ovakva ideja i podešavanja koja krajnjem korisniku pružaju više “zidova” za pregled i pretragu, zapravo pruža mogućnost za dodatnu zaradu za kompaniju. Više mesta na kojima se prikazuju reklame i nov sistem koji praktično primorava one koji na Fejsbuk mreži vode i uređuju i stranice da plaćaju reklamu kako bi njihove objave uopšte došle do publike.

https://media.fb.com/2017/10/23/clarifying-recent-tests/